Wednesday, July 17, 2013

Let's call that progress?

I normally write my blog in English, but I will make an exception this time. This blog has to be written in Dutch, because I want to reach Dutch people, since they are possible customers of car company Cardoen. We have had very bad experiences with this car company, for they have sold us a "brand new" car (that was one year older than they told us) with tons of defects. Especially the arrogance and  rudeness of this one particular concession in Dendermonde (they avoid taking their responsibilities), is something that is totally unacceptable. We are still waiting for their apologies and a compensation for all of the aggravation and unexpected bills we have paid so far...

I posted the message on Facebook July 13th. I posted the same message on TalkToo, since Cardoen is willing to solve problems through this website. They haven't called us since or made any attempt whatsoever to find a solution for the shitty situation they have put us in. Does this mean they could care less? Do they not care about safety? How about their conscience, selling us a car that was full of defects, pretending it was new and carefree?

We are counting on you Cardoen, like you counted on us for paying you for this car.


Bij Cardoen vind je meer dan 1000 nieuwe auto's & jong gebruikte aan de laagste prijs,met een keuze uit 25 merken ! Ook open op zon- en feestdagen ! Bekijk hier de auto's die net zijn binnengekomen :

Vind ik leuk · · Delen


This is the message Cardoen sends out to (potential) customers on Facebook. It really pissed me off to read it and I couldn't but react, especially after just having picked up my fixed car and having paid another 1200 euros because of the lousy car they sold me...

My reaction: Auto gekocht als zijnde nieuw, in april 2010, bij Cardoen Dendermonde. De auto werd echter al ingeschreven bij Cardoen in april 2009.

Autoradio met stuurbediening installeren was te moeilijk voor Cardoen. Oplossing: dan maar geen stuurbediening, zelfs niet na het aankopen van een nog duurdere autoradio.

Verschillende lichtjes branden op dashboard. Oplossing: zekeringen worden gewoon uitgetrokken en het probleem is opgelost?

Auto gaat aan het slippen zonder aanwijsbare reden. Geen regen of gladheid of overdreven snelheid. Oplossing: geen!

Auto begeeft het in het midden van kruispunt. Kan niet meer gestart worden en moet weggesleept worden. (niet door Cardoen)

Auto kan niet meer optrekken en heeft niet voldoende kracht meer. Auto moet weer weggesleept worden (niet door Cardoen) Oplossing: verkeerde zekering. Werd vervangen. 

Lichtje airbag blijft branden. Oplossing: sensor kapot of airbag kapot? Geen idee?

Auto kan niet meer bestuurd worden. Stuurhuis kapot! Cardoen wijst alle verantwoordelijkheid af. Stuurhuis wordt op onze kosten vervangen bij een andere garage. Het vertrouwen in Cardoen is helemaal weg.

Verschillende lichtjes branden: airbag, ESP, HDC en ABS. Auto maakt akelige geluiden bij remmen. Auto binnengedaan bij SsangYong Hoofdzetel. Oplossing: nieuwe batterij, nieuwe wiellager, nieuwe sensoren. Wiellager was volledig verroest! En dat voor een auto die 3 (4?) jaar oud is?

Ondertussen gehoord van andere klanten die met dezelfde wagen rijden, ook van bij Cardoen Dendermonde, dat zij dezelfde problemen ondervinden. De betreffende wagens zouden in een opslagplaats in Polen onder water gestaan hebben!!! Dit is niet wat wij gedacht hadden toen we deze auto aangekocht hebben als zijnde een nieuwe auto, zonder problemen!

Voor een auto waar wij 23.000 euro voor betaald hebben, is dit zeker niet iets wat we verwacht hebben. De houding van Cardoen Dendermonde is ronduit arrogant en absoluut niet behulpzaam. Geen vervangwagen ter beschikking, neergooien van de telefoon als je om meer uitleg vraagt. 

Na mails/telefoon naar Cardoen Antwerpen, zijn we nog niets wijzer. 

Wat zal het volgende probleem zijn en vooral: wie draait op voor de geleden schade?
43 minuten geleden · Vind ik leuk

Reaction Cardoen Oei, dat klinkt niet leuk. We bekijken dit intern en zullen je zo snel mogelijk contacteren !
17 minuten geleden · Vind ik niet meer leuk · 1

2 comments:

Kevin Keyken said...

Triestig zoiets! Ik zal er alvast geen auto gaan kopen na dat ik dit gelezen heb!

Jangeox said...

pfffffff... hele diepe zucht !