Friday, January 27, 2012

Nocturnal

I'm tired. Exhausted. The nights are getting shorter and shorter. CGM is what I need. This tool would be so helpful to help me get better diabetes treatment. Not that I'm not doing well now, on the contrary. But still, I want a better standard deviation in my blood glucose numbers. I would like my CGM to warn me when my numbers are going up or down. I poke my fingers 8 times a day, but that's not enough. So I sleep little and poke at night as well. To get better numbers...

I need to get more sleep. No more late nights on the couch, between sleeping and being awake. No more alarms on my insulin pump, to tell me it's time to check my blood glucose. It is quiet in the house though at night. I can watch all the TV programs I like. I can cook late night meals and surf on the Internet and chat with my friends. But I do need to get more sleep. My age is chasing me and it's telling me to stop poking my fingers at night and go to bed earlier. I have to listen to my body. It says: last check 01:00 AM and no more couch sleeping after that. Off to bed! I'll give it a shot.

6 comments:

Jangeox said...

Ocharme meiske. Ik zou zeggen je mag mijn CGM lenen maar ik kan hem zelf zo moeilijk missen ;-)

www.kokenenhogehakken.blogspot.be said...

Doel voor 2012: een sensor date?

Upje said...

Seg schattemieke, ik vertik het gewoon om nog 's nachts te meten, hoor. Ik heb er ook de energie niet meer voor, en zo'n ramp is dat over het algemeen nu ook weer niet. Als ik toevallig eens een paar dagen na elkaar echt onverwachts slechter sta, dan zal ik het misschien nog eens een nacht of twee doen. Maar NOOIT zal ik daar een standaard van maken!

Je waardes zullen waarschijnlijk meer verbeteren van voldoende nachtrust, dan van jezelf elke nacht lek prikken, hoor ... ;)

x

www.kokenenhogehakken.blogspot.be said...

tja, ik ben heel blij met mijn 6.5%, maar zou zo graag eens onder die 6 geraken...

Upje said...

Maar gaat dat aan je nachtelijke waardes liggen? Misschien zak je al, gewoon maar door meer te slapen?
Ik merk daar écht veel verschil in, hoor. Een nacht keislecht geslapen = hogere waardes de dag nadien. Dus misschien zak je toch nét dat beetje meer, alleen al door wat meer te slapen?
En 6,5 is al geweldig ende formidabel, hé meid ... Keep that in mind, please.

www.kokenenhogehakken.blogspot.be said...

Vannacht om het uur geprikt. Opgestaan met 84 ;-)